Jak pracovat s vlastními či cizími chybami?

@ Jánské Lázně


Dnes na cestě z práce jsem slyšela rozhovor dvou dívek, vím nemá se poslouchat cizí rozhovory, ale nedalo mi to. Bavily se o tom, že když uděláte tu stejnou chybu dvakrát, tak už více šancí by tomu druhému nedaly. Nevím, zda se bavily o příteli, kamarádovi, rodině, ale zaujala mě tato myšlenka. Je opravdu hranice, kolik šancí dáme ostatním, neudělat stejnou chybu? Je rozdíl v tom, jestli je to kamarád, přítel, rodina nebo někdo cizí? Vždyť každý z nás děláme chyby.

Povedlo se vám někdy naštvat se na někoho druhého, když udělal stejnou chybu, kterou jste udělali jednou i vy sami? Je potřeba odpustit nebo stačí, když v životě jen tyto chyby přejdete a zkusíte se posunout dál a prostě si jen řeknete, že každý dělá chybu?

Věřím, že odpověď je v každém z nás, jelikož to, jak se díváme na chyby ostatních, může být odrazem i našich chyb a někdy překonat chybu toho druhého je součástí překonání vlastní chyby.
Zkuste se podívat na to, jestli tu chybu, kterou udělal někdo jiný, byste odpustili sami sobě nebo byste se jen posunuli dál.

Osobně dávám lidem hodně šancí k napravení chyb, ale pokud je to chyba, která zasáhla moji důvěru nebo moje jiné důležité zásady, tak jsem naopak hodně tvrdá a moc neodpouštím. Nechci, aby se ke mě druhý choval tak, jak bych se já sama nechovala. Nejdůležitější je dle mého názoru důvěra, ta totiž, když je jednou ztracená, tak se těžce vrací zpět a dávat šance k napravení chyb spojené s důvěrou jsou velice složité a těžké.

Snažte se těmi chybami, co udělali jiní poučit i vy sami. To je asi jedna z největších přidaných hodnot, co se dá z toho slovíčka CHYBA vytěžit.

Jak často odpouštíte chyby druhých? Je to lehké? Snažíte se s chybami jak už vlastních tak i cizích pracovat?

Komentáře

Nejoblíbenější články

Myšlenky

Když jsi introvert.....