Koronavirus a pohled na svůj život



Občas si v poslední době každý z nás položí otázku, co mi ta "korona vzala nebo naopak dala".

Já se většinou snažím dívat na to pozitivní. Nechci tedy psát o tom, co mi vzala, protože toho je jako u většiny z vás hodně.  Spíše je teď podle mě potřeba se podívat na to dobré. A troufám si říct, že většině z nás dala zejména to, že jsme se museli podívat na to, jak žijeme nyní a jestli nás ten život naplňuje. Zda nám něco nechybí, zda nás práce a volný čas opravdu naplňuje, nebo jestli není čas si stanovit priority. 


I já jsem si prošla tímto vynuceným zhodnocením. A musím říct, že nakonec z toho všeho mám skvělý pocit. Opravdu někdy platí, že všechno špatné je k něčemu dobré. 


Ve chvíli, kdy si člověk myslí, že má všechno pevně v rukou a drží se plánu, tak nakonec zjistí, že to tak není a musí překopat vše, čeho se předtím držel a co si myslel, že ho k cíli povede. To, že nakonec prostě ty překážky nejdou přeskočit, tak vás donutí se podívat na vše jinak. Je to dobře nebo špatně? Snad je to správně, vždyť ne nadarmo se říká "člověk míní, život mění".


"Korona" mi pomohla zejména se podívat na vše, co v životě dělám, z mého vlastního pohledu. Pomohla mi se podívat sama do sebe, co já chci a co je pro mě osobně důležité. A proč ty věci dělám. Zastavit se a přemýšlet o sobě a o svém životě. Nebojím se si myslet, že to takto mělo více lidí. A pokud to tak někdo neměl, není to škoda? Kdy jindy než v těžkých časech si uvědomíme, co chceme? Nenechte svůj život jen plynout, právě teď je ten čas se zastavit.


Zkuste se proto zastavit i ti, co to ještě neudělali a podívat se na svůj život, jestli je takový, jaký opravdu chcete a jestli vám opravdu jen bezmyšlenkovitě neplyne.


Donutila vás taky někoho "korona" zastavit a přehodnotit vlastní život? Posunula vás v osobním nebo pracovním životě?


Komentáře

  1. Přesně tohle jsem nakonec z té šílené situace taky vykřesala. Samozřejmě, nebylo to hned a byly chvíle, kdy jsem myslela, že se z toho zblázním. Na druhou stranu, je třeba vnímat věci pozitivně. A tohle je jeden z těch správných úhlů pohledu. :) Zastavit se a zamyslet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný komentář, děkuji, jsem ráda, že i tobě se povedlo z toho všeho vytěžit to pozitivní :)

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se na tu současnou dobu snaží dívat nějak pozitivně. Ono je strašně jednoduché nadávat a stěžovat si, ale mnohem užitečnější je nějak se s tím smířit, přizpůsobit se tomu dočasnému stavu a snažit se využít to ve svůj vlastní prospěch - přesně jak píšeš. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že i někdo další hledá to pozitivní, není to jednoduchý, ale to nás posune dál jen k tomu nejlepšímu :)

      Vymazat
  3. Myslím si, že každá krize probouzí v dobrých lidech to nejlepší a ve špatných to nejhorší. Holt podle toho, k čemu spíš inklinujeme, se teď chováme k sobě i druhým. Většina je teď spíš hrozně vynervovaná, řvou na sebe, udávají se, každý druhý se nyní chová bezohledně jen proto, že jeho se ta korona dotkla. Jako kdyby byl jediný. Těší mě, že stále zůstavají ale slyšet i lidé, kteří si z toho dokážou vzít něco pozitivního, a když už nezačnou vyloženě prosperovat, alespoň si vezmou ten čas na zklidnění a zamyšlení. Co víc můžeme od života chtít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pěkný komentář. Souhlasím, že je čím dál víc lidí spíše vynervovaná. Ale každá krize jednou pomine a je potřeba si z toho vzít to nejlepší pro sebe :)

      Vymazat

Okomentovat

Nejoblíbenější články

Myšlenky

Když jsi introvert.....