Jak si introverti dobíjí energii?


Tohle téma mám hrozně ráda a často se jím ve svém životě zabývám. Pozoruji na sobě občas ztrátu energie a proto hledám možnosti, jak si energii zase dobít.

V knize Síla introvertů jsem narazila na to, že my introverti v dobíjení energie, jsme úplně jiní než extroverti. Ti si dobíjí energii tím, že jsou mezi lidmi. Takže dnešní svět plný možností, je pro ně úžasný. Ale co my introverti? Nám introvertům podle zmíněné knihy pomáhá dobíjet energii hlavně tak, že jsme sami se sebou a že nemáme moc podnětů kolem sebe. Až s touto knihou začínám chápat, proč mi moje energie mizí. Opravdu není lehké ve světě, který je uzpůsoben pro extroverty, mít stále dobitou energii a pracovat naplno. 

Už se skoro nikde (hlavně v práci) nezabývají tím, že pro nás introverty není lehké fungovat na sto procent v každé situaci, protože nám dříve nebo později energie dojde. Potřebujeme prostě více času.


Nebojte se opravdu zaměřit na to, že ve chvíli, kdy se cítíte bez energie, se proste uzavřít do sebe a být bez vnějších vlivů. Uvidíte, jak se vám uleví a jak budete rychleji spokojeni. Nejdůležitější je pochopit sám sebe a svoji potřebu a svoji energii. 


Není nic horšího, když přijdete z práce vyřízení bez energie a měli byste jít ven s přáteli, kde nebude možné si svoji energii dobít. Budete v tu chvíli podráždění a unavení. Nebojte se myslet na sebe a schůzku zrušit. Vím, nebude se to přátelům líbit, ale i oni by měli pochopit, jací jsme. Hlavně, že jsme jiní než extroverti a že každý z nás má jiné množství energie - kolik jí vyčerpal a kolik jí zbývá.


Asi to budu v článcích psát častěji (tak se na mě nezlobte), ale buďte hrdými introverty a nebojte se poznat sami sebe a rozdíl od extrovertů. Pomůže vám to pochopit mnoho věcí.


Jak to máte s energií vy? Taky někdy pozorujete, že vám energie chybí?


Komentáře

  1. mně se nejlépe dobíjí energie na procházce s pejskem :) on si běhá a hraje, já zhluboka dýchám, vnímám přírodu a volnost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úžasný ✨ To je i za mě jedna z nejlepších věcí, co mi pomáhá.

      Vymazat
  2. Knihu Síla introvertů mám doma (bohužel ne tady, ale u rodičů) a jednoho dne bych si ji ráda přečetla. Přítel říkal, že mu docela pomohla uvědomit si sebe sama a přijmout se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teprve na začátku knihy, ale už teď mi toho dala hodně, tak určitě doporučuji, jestli máš možnost si ji přečíst ☺️. A budu ráda pak za zpětnou vazbu ✨

      Vymazat

Okomentovat

Nejoblíbenější články

Myšlenky

Když jsi introvert.....