Informace všude okolo nás




Každý den našeho života jsme na vlastní cestě za svými cíli a sny a každý den je pro nás plný možností. Možností, se kterými můžeme naložit přesně tak, jak chceme my sami a jak se rozhodneme. Jak jsem psala v jednom z mém příspěvku na instagramu, tak každý jsme odpovědní sami za svá rozhodnutí. 


Pro to, abychom se mohli rozhodnout nám jsou také k dispozici informace. Informace a know-how jsou všude okolo nás. Stačí se jen  začíst do knihy, internetového článku, příspěvku na instagramu, zaposlouchat do audioknihy, písničky, podcastu nebo i se zadívat na film nebo přednášku. Všechno toto a mnohem víc, co se nám nabízí, máme všude okolo nás. Jen je potřeba hledat odpovědi na naše vlastní otázky. Dnes více než dřív máme možnost zjistit informace mnohem rychleji. A hlavně se mi mnohokrát prokázalo, že je většina okolo nás ochotná s námi jejich informace sdílet. A zase se budu opakovat, ale mnohem více než kdy dříve. 


V mojí bývalé práci - Student Agency, dovolena.cz - jsem se naučila, že umět najít odpověď  a vědět, kde hledat, je to nejdůležitější.  Jsme totiž jen lidi a nikdo neví vše a proto je krásné, jak mnoho informací máme kolem sebe. Stačí se jen porozhlédnout.


Občas mám i já sama strach a obavy se zeptat. Co si o mě ti druzí budou myslet. Ale vždy jsem se utvrdila v tom, že naopak většina z nás chce pomoci a ani neumí pomoc nabídnout. Nebojte se si o radu, informace či know-how sami říci. Zjistíte, že je spousta lidí, kteří mají pocit, že když předají kousek ze sebe, tak tu něco po sobě nechávají. 

Přece jen, když nám někdo informaci dá nebo naopak my ji někomu předáme, tak to vzbudí pocit být potřebný... Neříkám, že všichni vám informace dají, ale rozhodně těchto lidí, je čím dál více. 


Ráda vzpomínám na školní dny v lavicích, kdy jsem seděla a poslouchala a učila se novým věcem.  Z učitelů jsem měla vždy pocit, že nám chtějí předat, co nejvíce mohou, abychom tyto informace mohli v našem dospěláckém životě využít. Jako malá jsem si i sama hrála na učitelku s mojí sestrou a kamarádkou a věřím, že je plno dětí jako jsem byla já. Proto si opravdu troufám říct, že předávání informací a know-how druhým má většina z nás od malička v sobě. 


Každý z nás potřebuje jiné informace a myšlenky a já se poslední měsíce obklopuji informacemi o sebelásce, sebepoznání, pozitivní motivace a posílám vám pár mých tipů nejen na instagramové účty, ale i na podcasty. Tak jestli vás tato témata baví, můžete se i vy u nich inspirovat. Je někdy neskutečné kolik pozitivní energie mi předají.


Na instagramu najdete @tantraela @verunity_ @ verca_emca @hellochristie, které mají také svoje úžasné podcasty. 

Určitě bych ráda zmínila také moji kamarádku @katerina_kvapilova, která se zabývá nejen jogou, ale i ženskými kruhy.


Jak se cítíte vy, když vás někdo žádá o informace? A jak se cítíte, když se chcete na informace zeptat naopak vy?


Komentáře

  1. V poslední době se nás s manželkou lidé často ptají na život v Kostarice. Nemáme problém odpovědět, ale je otravné, když se pět lidí zeptá na jedno a totéž, co máme podrobně napsané na blogu. Ale jinde to číst nechce, takže čekají, že jim to přeříkame, případně jim poradíme, jak obejít zákony a dostat oficiálně povolení k pobytu, aniž by museli splnit požadavky vlády. 🙄 Zeptat se druhého problém nemám a taktéž ani manželka, ale vždy si předem zjistíme, co můžeme, sami a teprve poté pokládáme specifické dotazy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi připomíná, jak jsem žila v Londýně, také jsem měla hodně přátel, kteří chtěli poradit, co vše je potřeba zařídit. Také mě to přišlo později otravné, ale vždy jsem si pak vzpomněla sama na sebe, že mi také na začátku někdo poradil. Nebýt přátel, tak bych musela vše zjistit sama a dodnes jsem neskutečně vděčná, že se se mnou o jejich informace podělili. Ale chápu, že to může být časem otravné.

      Vymazat
    2. Ze stejného důvodu jsme začali psát nápomocné články na blog, abychom lidem pomohli a usnadnili rozhodování. Potíž je v tom, že i když tazateli pošleme konkrétní odkaz, kde má vše vypsané např. jak je to v Kostarice s vízy, stejně nám ten stejný člověk za minutu napíše - A nemůžete mi to rozepsat do zprávy, mě se to nechce číst. :( Případně od nás očekávají, že jim nějakým kouzlem zařídíme bydlení a trvalý pobyt. Nebo včera nám psala jedna vysmátá paní pod příspěvek, že jsme ji fakt rozesmáli ceníkem potravin, protože tam máme napsáno "karlovarský rohlík". Prý karlovarský rohlík ve Střední Americe! Divže se z toho nepočurala smíchy a jiný pán k tomu hned glosoval něco o šíření lží. O_o Po uveřejnění fotografie skutečných rohlíků vzhledově i chutí odpovídající karlovarským, které tu peče pán původem z Venezuely, jsme se dozvěděli, že je nerozumíme srandě.

      Vymazat
    3. Někdy je to opravdu těžký, takže rozhodně chápu, že to tak cítíš :) když se snažíš jim pomoci a ty informace fakt předáváš,ale věřím, že se ti to milionkrát vrátí zpět :)

      Vymazat
  2. Dřív jsem se bála se ptát - právě proto, aby si někdo nemyslel, že jsem hloupá. Ale teď ta korona to nějak změnila. Zeptat se profesora v hodině na něco, co mě navíc zajímá, nebo třeba plácnout něco, co je vlastně hloupost, bývá jediná pořádná příležitost ke komunikaci během dne. A tak to využívám. A tak nějak přicházím na to, že tátova rada "když nevíš, tak se zeptej" fakt dává smysl. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda slyším, že ta corona někomu přináší něco dobrého a tohle se ti bude rozhodně hodit. Drž se toho :)

      Vymazat

Okomentovat

Nejoblíbenější články

Myšlenky

Když jsi introvert.....